Tuesday, March 9, 2010

macam-macam ragam


huhu..miggu yang memenatkan bagiku..rasa-rasa macam dah tak berdaya, tapi perlu di teruskan perjuangan ini.ermm..hari ni aku nak berkongsi sedikit cerita mengenai sahabt-sahabta aku sepanjang aku belajar di sisni.sebenarnya aku tidak mempunyai kawan yang baik di sini, bagiku semua sahabat-sahabatku adalah yang terbaik..bukan aku tidak mahu punya sahabat yang paling akrab tapi aku serik kerana aku pernah di khianati oleh sahabat baik aku sendiri semasa di bangku sekolah .jadi sepanjang aku di sini aku anggap semau kwanku sama rata.ok..tinggalkan mengenai kisah sedihku..tapi aku nak story ckit pasal sahabt2 yang selalu bersama ku di sini.
cerita pertamaku mengenai sahabt yang bernama aishah.berasala dari pulau langkawi.apa yang menarik mengenai dia ni ialah..dia seorang yang berseni,dia suka mengarang puisi dan suka kepada benda2 yang seni.tapi ada satu sikap dia yang kadang2 memeningkan kepala kami..hehe..nak taw pe?..dia ni kadang2 boleh berpuisi dan menyanyi dengan spontan walaupun kadang2 puisi dan lagu yang dia nyanyi org x phm..kami yang kadang2 ada bersama dgn dia time tu kadang2 terpinga-pinga denagn gelagat dia..ermm itulah aishah..satu lagi sikap dia yg kadang2 aku marah ialah kegelabahan dia yang kadang2 boleh buat orang gelabah sama..aku pun kadang2 jadi tertekan denagn sikap gelabah dia ni..dalam kelas kami selau je bergaduh ..tapi gaduh2 manja je la..hehehe..orang keliling kadang2 pening dengan peranagi kami bila gaduh tapi itulah aku bila berjumpa dengan aishah..
cerita kedua ni mengenai meah pulak.org pahang.dia ni ada satu perangai yang selalu buat aku naik angin iaitu kuat menyakat. kerja dia memang suka sakat orang.sehari itu mesti dia akan sakat orang tak kisah la sapa pun orang tu.dan dia tak kira samada orang tu marah ke bengan ke bila dia sakat cam tu. kalau dalam sehari tu dia tak sakat oramg ada la something wrong kt dia time 2...lagi satu dia ni suka cakap..suka sabgat cakap sampai kadang2 orang geram dengan dia..oh lupa..satu lagi sikap dia yang orang lain tak boleh nk lawan..KUAT MAKAN ..kalu tengok orangnya rasa macam tak percaya dia boleh makan banyak tu..
...ermmm..itu lah dia sedikit sebanyak cerita tentang kwn2 ku di sini.kalau ikutkan memang banyak lgi nak cerita tapi cukup la dulu sampai kat sini.. bile2 nanti sambung lagi... to be continue...

0 comments:

Post a Comment