Monday, March 15, 2010

waspada wahai wanita..


terkejut, marah dan pelbagai perasaan bercampur baur di dalam hati bila membaca berita ini..inilah sikap manusia akhir zaman yang hanya mementingkan kepentingan diri tanpa memikirkan kesegsaraan orang lain..

Sengsara 11 hari
Oleh Hadzlihady Hassan dan Mohd Firdaus Ibrahim
am@hmetro.com.my
2010/03/16

KUALA LUMPUR: Malang berganda bagi seorang suri rumah ketika menempuh 11 hari paling menyeksakan apabila dia diculik, dipaksa mengambil dadah dan diperkosa berulang kali sepanjang dikurung dalam sebuah bilik hotel di ibu kota, baru-baru ini.
Pakej lengkap ‘penderitaan’ terpaksa ditanggung wanita berusia awal 20-an itu bermula kira-kira jam 5.30 petang, 1 Mac lalu ketika dia dikatakan keluar dari rumahnya di Jalan Ipoh di sini, ke Selayang untuk bertemu suspek bagi membincangkan tawaran pekerjaan.

Difahamkan, pertemuan itu diketahui suami mangsa.

Menurut sumber, lelaki itu ahli sindiket pengedaran dadah antarabangsa dan dipercayai menggunakan perangkap itu untuk merekrut keldai dadah.

“Selepas selesai berbincang kira-kira 20 minit, mangsa pulang ke rumah menaiki bas.

“Namun, suspek yang ditemuinya sebelum ini turut menaiki bas sama.
“Menyedari wanita itu curiga, suspek mendakwa kenderaannya rosak selain ada beberapa perkara perlu dibincangkan dengan mangsa,” katanya.

Sebaik tiba di kawasan perumahan wanita itu, lelaki terbabit memaksa mangsa mengikutnya ke Chow Kit.

Difahamkan, mangsa yang ketakutan selepas diugut dengan pisau hanya mengikut arahan itu.

Sumber berkata, sebaik tiba di Chow Kit, lelaki terbabit mengurung mangsa di sebuah bilik hotel.

“Di situlah bermula penderitaan mangsa apabila dia dibelasah lelaki terbabit sebelum dipaksa mengambil dadah.

“Ketika mangsa khayal, suspek mengambil kesempatan merogolnya berulang kali.

“Mangsa dijadikan pemuas nafsu lelaki itu sepanjang 11 hari dikurung dalam bilik hotel berkenaan,” katanya.

Bertambah malang apabila mangsa dipukul tanpa belas kasihan jika enggan menghisap dadah. Difahamkan, semua wang dan telefon bimbit miliknya dirampas suspek untuk mengelakkan suri rumah terbabit melarikan diri.

Sumber itu berkata, lelaki itu juga akan memastikan mangsa berada dalam keadaan khayal 24 jam bagi memudahkan dia mengawalnya.

“Namun, penderitaannya berakhir apabila lelaki terbabit membawa suri rumah itu ke kawasan Segambut di sini, pada 12 Mac lalu atas urusan tidak diketahui.
“Di situ mangsa terserempak seorang remaja yang juga kenalan suaminya. Remaja itu yang mengetahui kehilangan wanita terbabit membantu mangsa melarikan diri.

“Lelaki itu cuba melarikan diri selepas menyedari kehadiran remaja terbabit, namun berjaya diberkas dengan bantuan orang ramai,” katanya.

Sumber berkata, remaja itu menghubungi suami mangsa sebelum membawanya ke Balai Polis Jinjang di sini, untuk membuat laporan.

Sementara itu, Ketua Polis Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian dan siasatan lanjut sedang dilakukan.

0 comments:

Post a Comment